Chili con carne van Di Mama

Noem me  nostalgisch maar zodra ik het eten van mijn moeder eet, ervaar ik weer die goeie ouwe tijd. Zeker als een recep tis met veeeel groente, I’m in. De laatste keer dat ze kwam heeft ze ons weer in de watte gelegd en heerlijk gekookt. Welkom bij de chili con carne van mijn moeder:

Ingrediënten:

  • 3 uien gesnipperd
  • 3 paprika’s, fijn gesneden
  • Gehakt 3 tot 5 ons
  • Chilipeper
  • Tomatenpuree
  • Grote pot bruine, of kidney bonen

Optioneel:

  • Verse tomaten
  • Bos ui e.d.
  • Ananas, of kaas

 

 

Bereiding:

  1. Gehakt rullen
  2. Ui en paprika erbij
  3. Tomaten puree erbij (mag best een paar flinke eetlepels zijn)
  4. Laten garen
  5. Op smaak maken met chilipeper en beetje zout
  6. Als laatste de uitgelekte bonen erbij.
  7. De bonen hoeven alleen verwarmd te worden, dus niet koken, anders koken ze stuk.

Advies:

De chili kan je heel goed van te voren klaar maken omdat dan de smaken beter doortrekken.

Wel met opwarmen oppassen zodat de bonen niet stuk gaan.

Dus langzaam, voorzichtig roerend opwarmen.

 

Lekker met frisse salade of pickles

 

Leave a Reply

